Tajik Pedagogical Institute in Panjakent

Таълим

РАЁСАТИ ТАЪЛИМ

Раёсати таълим дар сохтори донишкада бо мақсади ба танзим даровардани раванди таълим таъсис ёфта, мутобиқи Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи маориф», Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи таҳсилоти олии касбӣ ва таҳсилоти касбии баъд аз муассисаи олии таълимӣ», Оиннома ва Низомномаи донишкада фаъолият мекунад.

Мақсад ва вазифаҳои асосии Раёсати таълим

– раванди таълимро дар донишкада ба нақша гирифта, иҷрои онро ташкил ва таъмин менамояд;

– дар бобати қонеъ гардонидани талаботи шахсият дар рушди зеҳнӣ, фарҳангию ахлоқӣ бо роҳи додани маълумоти олии касбӣ дар заминаи ягонагии муттасили раванди таълим ва корҳои тадқиқотию илмӣ саҳм мегирад;

– таҳияи китобҳои дарсӣ ва рисолаҳои таълимию методиро назорат мекунад ва таъминоти онҳоро арзёбӣ карда, доир ба ин масъала ба Шӯрои олимон гузориш пешниҳод мекунад;

– вобаста ба ҳалли мушкилоти тайёр намудани мутахассисони баландихтисоси соҳаи омӯзгорӣ ба Раёсати донишкада таклифҳо пешниҳод менамояд;

– нақшаҳои таълимиро таҳия карда, барои тасдиқ ба Шӯрои олимон пешниҳод мекунад;

– доир ба роҳҳои такмил додани донишҳои назариявию амалии донишҷӯён тадбирҳо меандешад;

– дар самти ҷорӣ намудани технологияи муосири таълим, методу тарзҳои самарабахшва фаъол чораҷӯйӣ мекунад;

– пиромуни сатҳи тахассусӣ, малака ва маҳорати касбии омӯзгорон тадбирҳо андешида, рафти иҷрои нақшаи такмили ихтисос ва бозомӯзии мутахассисонро назорат мекунад;

– фаъолияти сохтору зерсохторҳои марбут ба қисми таълимро зери назорат мегирад;
– раванди таълимро, ки ҳадафи он ба донишҷуён додани дараҷаи муайяни таҳсилот ва тахассус мутобиқи стандартҳои давлатии таҳсилот татбиқ намудани мазмун ва мундариҷаи таълим маҳсуб меёбад, зери назорат мегирад;

– соатҳои иловагиро дар ҷараёни таълим муайян намуда, якҷо бо мудирони кафедраҳо барои ба танзим даровардани онҳо ҷораҳо меандешад;

– кори устодони соатбайъ ва мутобиқати онро бо нақшаҳои таълимӣ назорат мекунад;
– фаъолияти устодони ҳамкорро назорат намуда, доир ба дурустии нақшаҳои инфиродии онҳо санҷишҳо ташкил мекунад;

– соатҳои вакантии кафедраҳоро муайян карда, барои қабули устодон лоиҳаи озмун ба Ректори донишкада пешниҳод менамояд;

– фонди аудитории донишкадаро ташкил карда, барои самаранок истифода кардани синфхонаҳо, кабинетҳо ва лабораторияҳо ба Ректори донишкада пешниҳод манзур менамояд;

– сарбории устодонро назорат мекунад ва нисбат ба омӯзгороне, ки дар иҷрои сарборӣ монеа ба вуҷуд меоранд, тадбирҳо меандешад;

– иҷрои нақшаҳои таълимии инфиродии устодонро назорат намуда, доир ба ин масъала ба унвони Раёсат хулосаҳо пешниҳод мекунад;

– фаъол будани компютерҳоро дар ҷараёни дарсҳо назорат карда, доир ба истифодаи технологияи муосир раванди таълим хулосаву пешниҳодҳо манзур менамояд;
– татбиқи гузаштан ба низоми кредитии таҳсилотро дар факултету кафедраҳо назорат намуда, дар таҳияи нақшаву барномаҳои таълимӣ аз рӯйи ихтисосҳо иштирок мекунад;

– доир ба ҷамъбасти имтиҳони ҷорӣ ва хатм дар назди Раёсат ва Шӯрои олимон гузориш дода, доир ба натиҷаи онҳо ба унвони Ректори донишкада маълумотномаи мукаммал ирсол менамояд;

– ҷадвали умумидонишкадаии имтиҳони ҷорӣ ва давлатиро таҳия ва тасдиқ менамояд, якҷо бо ноиби ректор оид ба корҳои таълимӣ ҷараёни имтиҳоноти ҷорӣ ва хатмро барои факултетҳо тасдиқ мекунад ва рафти ҷараёни онҳоро назорат мебарад;

– барои устуворӣ ва таҳкими заминаи моддӣ-техникии кабинетҳо ва озмоишгоҳҳо ба Раёсати донишкада пешниҳод манзур месозад ва фаъолияти онҳоро зери назорат қарор медиҳад;

– ҷадвали санҷишҳо (санҷишҳои марҳилавӣ, санҷишҳои фосилавӣ), имтиҳонот ва ҷадвали дарсҳои кафедраҳои умумидонишкадаиро таҷдиди назар ва тасдиқ мекунад, рафти иҷрои онҳоро якҷоя бо кормандони Раёсат зери назорат мегирад;

– фонди аудитории донишкадаро таҳия намуда, тақсимоти онро миёни факултетҳо ва кафедраҳо ба роҳ мемонад, таъминоти онҳоро бо маводи таълимию техникӣ зери назорат қарор медиҳад;

– таҳияи барномаҳои таълимӣ, стандартҳо, талаботи давлатӣ, силлабусҳо, курси лексияҳоро дар факултетҳо ва кафедраҳо назорат менамояд ва нусхаҳои онҳоро нигоҳдорӣ менамояд;

– дар донишкада мутобиқати нақшаҳо ва барномаҳои таълимиро зери санҷиш қарор медиҳад;

– дар заминаи присипҳои илмият, инсонгарӣ, демократӣ, муттасили ҷараён гирифтани раванди таълимро назорат месозад;

– бо назардошти фарогирии имкониятҳои муосири технологияи иттилоотӣ ҷараён гирифтани таълимро дар факултетҳо ва кафедраҳо санҷида, ба Ректори донишкада гузориш манзур мекунад;

– тайёрии омӯзиш ва иҷрои нақшаю барномаҳои таҳсилоти олии касбиро дар донишкада барои дараҷаҳои тахассусии бакалавриат (4 сол), ихтисосҳои ҳамгиро  (5 сол), магистратура (2 сол) назорат менамояд.